Node.js yüklü ise aşağıdaki komutları çalıştırın ve Three.js ve Vite build aracını projenize ekleyin.
# three.js npm install --save three # vite npm install --save-dev vite
Projenizi npx vite komutu ile boş olarak build edin ve http://localhost:5173/ adresinde çalıştığından emin olun.
npx vite
index.html dosyanızı aşağıdaki gibi oluşturun.
<!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="utf-8"> <title>My first three.js app</title> <style> body { margin: 0; } </style> </head> <body> <script type="module" src="/main.js"></script> </body> </html>
main.js dosyanızı aşağıdaki gibi oluşturun ve açıklama satırlarını takip edin.
- Sahne ve kameranın oluşturulması
- WebGL renderer’ın oluşturulması ve tarayıcı penceresine eklenmesi
- Küp geometrisinin oluşturulması, kaplanması ve sahneye eklenmesi
import * as THREE from 'three'; import {func} from "three/addons/nodes/code/FunctionNode"; const scene = new THREE.Scene(); /* Perspective Camera Settings fov: görüş alanı aspect ratio: en boy oranı near and far: çok yakındaki ve çok uzaktaki nesnelerin kesilmesi */ const camera = new THREE.PerspectiveCamera( 75, window.innerWidth / window.innerHeight, 0.1, 1000 ); // kamera uzaklık ayarı. küpün daha yakın ya da uzaktan gösterir. camera.position.z = 2; /* Renderer Settings */ const renderer = new THREE.WebGLRenderer(); renderer.setSize(window.innerWidth, window.innerHeight); document.body.appendChild(renderer.domElement); // Küp oluşturma işlemleri const geometry = new THREE.BoxGeometry(1, 1, 1); const material = new THREE.MeshBasicMaterial({color: 0xff00ff}); const cube = new THREE.Mesh(geometry, material); // Küpün sahneye eklenmesi scene.add(cube); // Küpe hareket vermek için her frame'de animasyon oluşturuyoruz. function animate(){ requestAnimationFrame(animate); cube.rotation.x += 0.001; cube.rotation.y += 0.001; renderer.render( scene, camera ); } animate();