_on_body_entered
Godot oyun motorunun bir olay işleyici fonksiyonudur. Bu fonksiyon, bir fizik cisminin başka bir fizik cisminin sınırlarına girdiği anı işlemek için kullanılır. Bu genellikle çarpışma algılama ve tepkileri uygulamak için kullanılır.
Örneğin, bir karakterin düşmanla çarpıştığı anı yakalamak ve buna tepki vermek için _on_body_entered
fonksiyonunu kullanabilirsiniz.
İşte bu fonksiyonun kullanımı hakkında temel bir örnek:
extends Area2D # Bu işlev, bu nesnenin sınırlarına başka bir fizik cisminin girdiği anı işler. func _on_body_entered(body): if body.is_in_group("enemies"): # Eğer çarpışan cisim düşman grubuna aitse queue_free() # Kendi nesneyi yok et
Bu örnek, bir Area2D
nesnesinin sınırlarına başka bir fizik cisminin girdiği anı kontrol eder. Eğer çarpışan cisim “enemies” adlı bir gruba aitse, bu nesne kendisini yok eder.
Bunun yanı sıra, _on_body_entered
fonksiyonunu, çeşitli olayları yakalamak ve nesneler arasında etkileşimleri uygulamak için kullanabilirsiniz. Bu fonksiyonun tam olarak nasıl kullanılacağı, projenizin gereksinimlerine bağlı olarak değişebilir.