initState
fonksiyonu, Flutter’da bir Widget’in durumunu başlatmak için kullanılan özel bir metoddur. initState
metodu, bir Widget oluşturulduğunda yalnızca bir kez çağrılır ve Widget’in durumunu başlatmak veya Widget ile ilişkili diğer nesneleri hazırlamak için kullanılır.
initState
metodu genellikle Widget’in yapıcı fonksiyonunda yer alır ve Widget’in durumunu başlatmak için kullanılan ilk adımları içerir. Bu yöntemde, Widget’e özgü durum değişkenleri oluşturulabilir, veri kaynaklarına veya hizmetlere erişim sağlanabilir veya bazı başlangıç işlemleri gerçekleştirilebilir.
Örneğin, bir StatefulWidget oluşturduğunuzda, durum değişkenlerinizi initState
metodunda başlatabilir ve bunları başlangıç değerleriyle doldurabilirsiniz. Ayrıca, veritabanı bağlantısı veya ağ istekleri gibi asenkron işlemleri başlatmak veya başka Widget’larla etkileşimde bulunmak için de kullanabilirsiniz.
İşte basit bir örnek:
class MyWidget extends StatefulWidget { @override _MyWidgetState createState() => _MyWidgetState(); } class _MyWidgetState extends State<MyWidget> { String message; @override void initState() { super.initState(); message = 'Hello, World!'; fetchDataFromServer(); } void fetchDataFromServer() { // Asenkron olarak veri almak için bir işlem yapabilirsiniz // Örneğin, bir API'ye istek yapabilirsiniz } @override Widget build(BuildContext context) { return Text(message); } }
Yukarıdaki örnekte, initState
metodunda message
adında bir durum değişkeni oluşturulur ve başlangıç değeri “Hello, World!” olarak ayarlanır. Ayrıca, fetchDataFromServer
adında başka bir metot da initState
içinde çağrılır. Bu metot, asenkron bir işlemi simüle eder ve örneğin bir API’ye istek yapabilir. Ardından, build
metodu, durum değişkeni olan message
‘ı kullanarak bir Text
Widget’ını döndürür.
Bu örnekte, initState
metodunun Widget’in durumunu başlatmak ve önceden tanımlanan başlangıç değerleriyle doldurmak için kullanıldığını görebilirsiniz.