Godot Engine kullanarak 2D karakterleri sahneye eklemek oldukça basittir. Aşağıda, Godot’un GDScript dilini kullanarak bu görevi gerçekleştirecek basit bir örnek bulunmaktadır:
- İlk olarak, Godot’u açın ve yeni bir proje oluşturun.
- Sahne düzenleyici penceresini açın ve sahnenize bir “Node2D” ekleyin.
- Bu “Node2D” altına iki adet “Sprite” ekleyerek karakterlerinizi temsil eden resimleri seçin ve ekleyin.
Şimdi, GDScript ile kodlamaya başlayabiliriz. “Node2D” öğesine ait bir GDScript dosyası oluşturun ve aşağıdaki kodu ekleyin:
extends Node2D var ch1 : Sprite2D var ch2 : Sprite2D # Called when the node enters the scene tree for the first time. func _ready(): #pass # Replace with function body. ch1 = $Sprite ch2 = $Sprite2 # Called every frame. 'delta' is the elapsed time since the previous frame. func _process(delta): if Input.is_action_pressed("left_click"): var mouse_pos = get_global_mouse_position() if ch1.global_position.distance_to(mouse_pos) < ch1.get_rect().size.length(): print("karakter 1 seçildi") elif ch2.global_position.distance_to(mouse_pos) < ch2.get_rect().size.length(): print("karakter 2 seçildi")
Bu kod, herhangi bir karakterin üzerine tıklanıp tıklanılmadığını kontrol eder. Eğer bir karaktere tıklanırsa, ekrana “Karakter 1 seçildi!” veya “Karakter 2 seçildi!” mesajını yazdırır.
Lütfen karakterlerinizi düğüm adlarına (Sprite1, Sprite2) ve sahnenizin düğümlerine göre uygun adları kullanın. Bu örnek, karakterlerin konumlarını ve boyutlarını dikkate alır ve mouse tıklamasını kontrol eder.